Digitaal Marketingstrateeg

Jobs /

Wijs zoekt een slimme kop op strategisch gerichte schouders en met gezond boerenverstand. Ben jij de man/vrouw die zich kan terugvinden in onze onderstaande wenslijst? Aarzel dan niet om ons te contacteren! Ben je freelancer?  Mail ons gerust, wie weet zit een samenwerking op langere termijn er wel in!


Als digitaal strateeg* vertaal je, in nauw overleg met de account manager en het projectteam, de bedrijfsdoelstellingen van onze klanten naar een webstrategie (business, marketing, branding, marktcommunicatie,…). Je zoekt naar nieuwe webstrategieën en optimaliseert bestaande; rekening houdend met business drivers, klantenbehoeften en technologische mogelijkheden.

* Noem je jezelf liever, creatief strateeg, digital business engineer, evangelist, online strateeg, webstrateeg, online presence guide, customer journey manager of wat dan ook? Maakt ons niet uit, we don't discriminate son!

Jij wil ... 

  • Topklanten naar een hoger digitaal niveau brengen. Als digitaal strateeg vertaal je, in nauw overleg met de account manager, de bedrijfsdoelstellingen van onze klanten naar een webstrategie (business, marketing, branding, marktcommunicatie,…). Je zoekt naar nieuwe webstrategieën en optimaliseert bestaande; rekening houdend met business drivers, klantenbehoeften en technologische mogelijkheden. Je tilt onze klanten naar een matuur digitaal model. Die klanten waar we het over hebben zijn trouwens A-spelers in hun markt. Denk maar aan KBC, Atlas Copco, Axa, Jetair, ...
  • Uitgedaagd worden. Je houdt graag rekening met een brede waaier van online communicatiekanalen en definieert KPI’s om het succes van je digitale strategie te meten. Met andere woorden, je weet een high level strategie te vertalen naar een concreet actieplan en blijft dus niet zweven in hogere sferen.
  • Een job waar je ruimte krijgt om op de hoogte te blijven van de laatste webtrends. Die kennis combineer je met het advies van je collega’s en neem je mee naar klanten. Zo kan je hen door duidelijke argumenten en cijfers overtuigen om uit hun vertrouwde comfortzone te stappen en grensverleggende resultaten te halen.
  • Volop gaan voor kwaliteit. Als product owner  overzie je de kwaliteit en de door jou vooropgestelde webstrategie. Je gooit bovendien ideetjes op en spot opportuniteiten die de key account manager binnen kopt. Je hebt hierin een proactieve en creatieve houding.
     

Jij hebt

  • grondige ervaring in een brede online marketingomgeving (dus net iets meer dan SEM).
  • combineert je achtergrond in richtingen zoals communicatie, marketing, communicatie- en media design, product design, economie, handelswetenschappen, service design met hands on praktische kennis van online marketing. Tools zitten je in de vingers.
  • grote passie voor webtrends en hun effect op het gebruik van de (online) marketingmix
  • een nieuwsgierige, klantgerichte, conceptueel denkende aard die graag al eens met out-of-the box denkoefeningen speelt.
  • geen enkel probleem met je ideeën presenteren. Jouw presentatievaardigheden en workshop skills zijn top notch.

    Goesting in een pluspunt? Laat het dan zeker weten mocht je kennis van en gevoel voor UX & UI hebben.

Goesting in?

Ga volop voor automation en solliciteer online via onderstaand formulier. Bij vragen mail Mieke gerust via vacatures@wijs.be.

Maak alvast kennis met enkele van je collega's en hun ervaring

Stefan Jenart

Digital Strategist

Goesting gekregen? Niet twijfelen en stuur ons je CV en portfolio door. We kijken alvast uit naar onze eerste kennismaking.

Solliciteer nu

Vragen over deze functie?

Contacteer Mieke onze HR specialiste