Verhoog conversie, vermijd Flash

, # Usability & user experience

Een mantra die ik vreemd genoeg toch moet blijven herhalen als het gaat over usability en conversie : Géén Flash. Inhoud voorop.

Hoor het ook eens van een ander :

Lesson #1. Reduce Flash and bring product up front

When BabyPhat.com launched ecommerce in 2001, the first thing the ecommerce team did was simply to tag the URL in all print campaigns.

"They got a lot of traffic right out of the gate, with zero marketing, but the product was like 10 clicks away," Foy says. The site was also 100% Flash-based -- and had a conversion rate of .025.

By bringing the product one click off the home page, and reducing the Flash element to a 10-second intro, the site improved conversions to sales by 40%.

Uit een zeer interessant artikel van MarketingSherpa over e-commerce.

Meer weten? Advies nodig?

Kom gerust langs voor een kop koffie en een goed gesprek. Wijs geeft strategisch advies, en helpt bij het uitwerken en verbeteren van all things digital.

Gerelateerde artikels

 

Al 7 reacties

Laat hier een reactie achter of contacteer ons via e-mail


schreef

Nog maar eens een goeie reden om Flash links te laten liggen. Flash-gebruik zou beperkt moeten blijven tot presentaties en dergelijke, met een degelijk alternatief (owv usability en accessibility).


schreef

Flash wordt vaak slecht gebruikt.

Als een product 10 kliks weg ligt,

ligt het aan de developer, niet aan Flash.

Ik ben vaak de eerste om te zeggen

"Flash is hier niet zo geschikt"

Sales people verkopen Flash vaak omdat

het gemakkelijk verkoopt: eye candy doet

het gewoon goed. Ook dit heet MM niet in

hand.

Mijn eigen website gebruikt bv directe links

scrollbar (html)


schreef

je maakt je site zo functioneel als je zelf wil. Het is niet omdat er duizenden een omgeving verkeerd gebruiken dat je iedereen over dezelfde kam moet scheren. Ik kan ook een standard compliant site maken waarbij de producten meer dan 10 kliks verwijderd zijn van de intro pagina...

Dus die quote kan gemakkelijk herleid worden tot

" Lesson #1. Reduce useless nonsense and bring product up front"

Het kan heus geen kwaad om die oogklepkes wat weg te schuiven ;)


schreef

Overigens kun je met flash aardige 3D productpresentaties geven wat weer te goede komt aan de conversie. Op http://www.3dweb.nl staan een aantal voorbeelden

tom

tom
schreef

Als ik het goed begrijp stijgt de conversion rate van .025 naar 0.035 (0.025*1,40). Niet slecht, maar ik denk dat heel veel mensen dit anders lezen, nl. van 0.025 naar 0.4....


schreef

Flash wordt ook nog eens slecht geindexeerd door Google. Verlies verlies situatie dus.

Echter een flash button voor contact die daardoor erg opvalt is wel weer goed voor de conversie.


schreef

Inhoud blijft uiteraard erg belangrijk. Bezoekers moeten in een opslag kunnen zien wat je te bieden hebt en waarom ze datgene bij jou moeten kopen. Heb je dat goed voor elkaar, dan is een conversie voor jou zeker weggelegd.

Plaats een nieuwe reactie