On-line consumentenbestedingen met 35% gegroeid.

, # Web analytics

Een aantal cijfers over de on-line consumentenbestedingen in Nederland over 2004 :

  • On-line consumentenbestedingen zijn met 35% gegroeid naar een totale omzet van 1,68 miljard euro. 
  • Dit terwijl de groei van de totale Nederlandse detailhandelomzet in 2004 -2,1% was.
  • Het aandeel van de totale online verkopen in 2004 ten opzichte van de totale Nederlandse detailhandelsomzet stijgt van 1,6% naar 2,1%.
  • Het aantal online kopers is in 2004 gegroeid naar bijna 4 miljoen, een stijging van 16% ten opzichte van 2003.
  • Er is een stijging in het gemiddeld bestede bedrag per online koper, van 364 euro in 2003 naar 424 euro in 2004.

http://www.mediaonderzoek.nl/more.php?id=179_0_1_0_M

Het aantal on-line kopers stijgt, de totale omzet stijgt, het gemiddeld bedrag per koper stijgt. Dit terwijl de 'gewone', niet-internet omzet daalt.

Combineer dit met het feit dat veel consumenten hun off-line aankopen baseren op informatie op gedaan op het internet (zie vorige post).

 

Meer weten? Advies nodig?

Kom gerust langs voor een kop koffie en een goed gesprek. Wijs geeft strategisch advies, en helpt bij het uitwerken en verbeteren van all things digital.

Gerelateerde artikels

 

1 reactie

Laat hier een reactie achter of contacteer ons via e-mail


schreef

6 jaar later heeft België bijna dezelfde omzet online ... :-)

Plaats een nieuwe reactie