Moet een logo ontdaan worden van alle connotaties?

, # Webdesign

Het Rode Kruis verandert zijn logo in een rood kristal.

Het nieuwe embleem, de ,,rode kristal'', heeft de vorm van een vierhoek die op één van zijn punten staat. Het embleem zal naast het rode kruis en de rode halve maan worden gebruikt.

Onlangs werkten we ook voor een internationale organisatie. Er moesten (e-mail) kaartjes ontworpen worden - ter gelegenheid van het nieuwe jaar. Maar: er mochten geen beelden gebruikt worden die verwezen naar culturele, regionale, etnische, religieuze begrippen. (Ik daag jullie uit: probeer eens zo'n nieuwjaarskaartje te bedenken.)

Hoe ver moet de 'political correctness' gaan? Moet een logo, en grafiek in het algemeen, ontdaan worden van alle symboliek die een groep voor het hoofd zou kunnen stoten?

Wat denken jullie?

Meer weten? Advies nodig?

Kom gerust langs voor een kop koffie en een goed gesprek. Wijs geeft strategisch advies, en helpt bij het uitwerken en verbeteren van all things digital.

Gerelateerde artikels

 

1 reactie

Laat hier een reactie achter of contacteer ons via e-mail


schreef

In een maatschappij waar opgeroepen wordt voor verdraagzaamheid naar andere culturen is politieke correctheid gewoon een andere vorm van onverdraagzaamheid.

Plaats een nieuwe reactie