Internet marketing nieuws van de afgelopen weken

, # Nieuws

Het is al weer een maandje geleden dat mijn vorige post de leuke nieuwtjes van de afgelopen periode eens op een rijtje zette. Vandaar dat het weer tijd is voor een nieuwe post met de zaken die je echt niet mag missen.

E?n van de voornaamste berichten komt wederom van Google. Ze hebben namelijk wijzigingen aangebracht in de berekening van de kwaliteitsscore van AdWords. Natuurlijk kan ook Yahoo! niet uitblijven met een nieuwtje, al is het slechts een naamsverandering: IndexTools heet nu Yahoo! Web Analytics. Netters wist hun handen te leggen op een erg interessant onderzoek omtrent de "Invloed van gebruiksvriendelijkheid van een website op het succes van een organisatie".

Dat online games al niet meer weg te denken zijn uit de internet marketing voor veel bedrijven heeft natuurlijk Second Life al bewezen. Veel tijd en geld besteden om eigen kantoren te bouwen in deze games is natuurlijk omslachtig en daarom komt Google met een nieuwe stap om ontwikkelaars en uitgevers van online games de mogelijkheid te geven om in-game AdSense advertenties (tekst, beeld en video ads) te vertonen aan de spelers van deze online games.

[youtube 71UyCTS1uGE]

Eindelijk krijgt ook Youtube een eigen Belgische versie. Dat het tijd was voor deze lokalisatie blijkt wel als het Amerikaanse marktonderzoeksbureau comScore berekende dat maandelijks meer dan 2,2 miljoen Belgen video's op YouTube bekijken.

We sluiten dit keer af met een recent onderwerp. De kredietcrisis en hoe je met een aantal gemakkelijke zoekvolume analyses een zeer interessant patroon kunt ontdekken tussen sparen en beleggen in tijden van een kredietcrisis.

Tot volgende keer!

Meer weten? Advies nodig?

Kom gerust langs voor een kop koffie en een goed gesprek. Wijs geeft strategisch advies, en helpt bij het uitwerken en verbeteren van all things digital.

 

Laat hier een reactie achter of contacteer ons via e-mail

Plaats een nieuwe reactie