Maximaliseer uw rendement met website usability

03 november 2008 Inzichten / Maximaliseer uw rendement met website usability

Online adverteren omvat meer dan zoekwoorden & advertentieteksten. Ook de website is heel belangrijk om voldoende rendement te halen uit jouw Adwords campagne.

Uw AdWords-campagne is actief en de advertenties worden vertoond. U krijgt voldoende klikken, maar wat gebeurt er als gebruikers op uw website komen?

In zijn algemeenheid wil de gebruiker, na een zoekopdracht, binnen 1-2 klikken uw product zien, anders zal hij/zij uw website verlaten.

Het is belangrijk dat de structuur van uw website weerspiegeld wordt in uw AdWords-campagne. Een van de meest voorkomende fouten bij het ontwerpen van een website is het niet te zien als een commercieel instrument, maar slechts als een middel voor het aantrekken van verkeer naar een fysieke winkel.

Hier enkele tips betreffende het design van uw website uit het oogpunt van de online bezoeker. Website usabilitiy is namelijk een heel belangrijk element om uw rendement te maximaliseren.

Gebruiksvriendelijke websites:

  • Hebben unieke content;
  • Zijn eenvoudig te scannen;
  • Laten gebruikers niet registreren om toegang te krijgen;
  • Nemen een 'oproep-tot-actie' zin op (bijvoorbeeld: 'Koop nu');
  • Gebruiken voortgangsindicatoren: Geef eerder bekeken websites weer zodat de gebruiker weet waar hij/zij vandaan komt en kan terugkeren indien gewenst.

Gebruiksonvriendelijke websites:

  • Hebben Pop-Ups;
  • Zijn in Flash gemaakt;
  • Hebben irrelevante links;
  • Hebben teveel tijd nodig om te laden;
  • Gebruiken omslachtige formulieren en geen contact-/bedrijfsinformatie.

Een extra tip: U kunt speciale aanbiedingen en/of andere belangrijke informatie het beste aan de linkerkant en/of bovenaan uw website plaatsen. Volgens onderzoek (Nielsen Norman Groep) hebben internetgebruikers de neiging websites te visualiseren in een 'F' patroon met een paar strepen aan de top en vervolgens een lange verticale streep aan de linkerkant.

bron: Google Adwords Blogspot

Lees meer

Iedereen bij Wijs deelt zijn expertise, ook Jasper en Evi. Benieuwd naar de laatste nieuwtjes en blogposts? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!