Verhoog conversie, vermijd Flash

Verhoog conversie vermijd Flash

Een mantra die ik vreemd genoeg toch moet blijven herhalen als het gaat over usability en conversie : Géén Flash. Inhoud voorop.

Hoor het ook eens van een ander :

Lesson #1. Reduce Flash and bring product up front

When BabyPhat.com launched ecommerce in 2001, the first thing the ecommerce team did was simply to tag the URL in all print campaigns.

"They got a lot of traffic right out of the gate, with zero marketing, but the product was like 10 clicks away," Foy says. The site was also 100% Flash-based -- and had a conversion rate of .025.

By bringing the product one click off the home page, and reducing the Flash element to a 10-second intro, the site improved conversions to sales by 40%.

Uit een zeer interessant artikel van MarketingSherpa over e-commerce.

Wijs CMS

Wijs CMS

Lees meer

Iedereen bij Wijs deelt zijn expertise, ook Jasper en Evi. Benieuwd naar de laatste nieuwtjes en blogposts? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!