Trendrapport 2017

30 december 2016 Inzichten /

Hieronder kan je het 10e trendrapport downloaden. 10 jaar terug hadden we nog nooit getweet. Laat staan dat we Facebookvrienden waren of - godbetert - onze eerste defriend hadden verteerd.

Intussen hebben we zowel digibesitas als digital detox achter de kiezen. De snelheid waarmee personalisatie in de digitale communicatie oprukt, is daar een gevolg van. Less is more. Slimme merken helpen mensen sneller kiezen, in plaats van hen het zicht te troebleren. Een heel duidelijke win-win.
 
Is marketing mechanisch geworden? Na onze grote datahonger, kunnen we onze eindgebruikers - humans, weet je wel - eindelijk een op maat gekookt gerecht serveren. Wat verderop in de customer journey volgt het dessert. Data werd actionable, technologie performanter. Het geeft ons, marketeers én klanten, een zekere gemoedsrust. 
 
Zijn we nu klaar? Integendeel. In 2017 is het tijd voor saus. Niet veel saus, maar fijne saus die alle smaakpapillen op je tong doet tintelen. De brug slaan tussen ratio en emo. Creativiteit die relevant en spannend is. 2017 wordt het jaar van de creatieve technomarketing. Nu dit trendrapport een teenager is geworden, ligt de wereld pas écht aan onze voeten. 
(Bekijk hier de vorige versies van ons Trendrapport als referentie: 200820092010201120122013201420152016).
 
Dit jaar met speciale dank aan de vrienden van Android voor de opmaak.

Lees meer

Iedereen bij Wijs deelt zijn expertise, ook Jasper en Evi. Benieuwd naar de laatste nieuwtjes en blogposts? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!