The Subs in primeur met de vernieuwde Lightbox advertentie

1 april 2014 Inzichten /

In de maand april zien we via Google AdWords een aantal nieuwe advertentiemogelijkheden opduiken samen met een aantal updates. Hieronder alvast een overzicht en een praktisch voorbeeld. 

  • De optie In-Search verdwijnt op YouTube vanaf 1 april als expliciete keuzemogelijkheid, het zal namelijk deel uitmaken van de In-Display optie. 
    Je zal dus voortaan moeten kiezen tussen 2 opties: In-Display en In-Stream.
  • Daarnaast verschijnt via het Display netwerk binnenkort een nieuwe versie van de Lightbox advertentie, namelijk een versie met 3 videoclips in plaats van 1. 
    Hier mocht Wijs in primeur een test doen voor platenfirma N.E.W.S. voor de lancering van het nieuwe album van de  Belgische electroband
    The Subs.

Maar vooraleer we dit ontleden toch misschien eerst nog even snel teruggaan naar eind vorig jaar.

Google  Adwords lanceerde eind november de ‘lightbox (met 1 video)’ en ‘hover-to-play advertenties’, die je  ook de voorloper kunt noemen van deze nieuwe methode.

Wat is hover-to-play?

Bij hover-to-play-advertenties wordt een video met beeld en geluid van hoge kwaliteit weergegeven in een standaard medium rechthoek. De video wordt afgespeeld wanneer een gebruiker de muisaanwijzer gedurende twee seconden op de advertentie plaatst.
Betalen doe je dus enkel wanneer gebruikers de video bekijken.

Gevolg: een betere ervaring is merkbaar voor de klant en voor de adverteerders een hoger rendement en betrokkenheid.

 

Vernieuwde Lightbox advertentie 

Google AdWords bouwt hier nu op verder met hetzelfde principe maar met een paar voor de hand liggende extra voordelen.

  •  Je kan ervoor kiezen om je verhaal te vertellen aan de hand van 3 clips in plaats van 1.
  • Mogelijkheid om meerdere concepten van je bedrijf in de kijker te plaatsen.
  • Het komt voor de gebruiker minder over als spam want hij klikt er niet toevallig op (hover systeem met 2 seconden wachttijd).
  • De adverteerder betaalt enkel voor betrokken en geïnteresseerde gebruikers, namelijk van zodra de advertentie begint te spelen.
  •  Meer mogelijkheden om creatief aan de slag te gaan en de gebruiker echt te betrekken tijdens die advertentie.

​Het voorbeeld voor The Subs kan je hieronder alvast terugvinden.

The Subs - Hologram advertentie

Aangezien de campagne net opgestart werd, is het nog te vroeg om de eerste resultaten mee te delen, maar het lijkt in ieder geval de juiste weg om advertenties minder ‘spammy’ te doen overkomen, meer betrokkenheid te creeëren en creatief tewerk te gaan.

Trouwens, een nog meer geavanceerde versie staat in de steigers met opnieuw 3 clips. Maar met het verschil dat deze video's meteen na elkaar getoond worden én na de laatste clip begint een tweede loop met nieuwe clips.

Binnenkort meer info hierover.

Lees meer

Nieuwsbrief

Doe zoals meer dan 1700 marketing en design experts en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief vol inzichten, tips en verrassende nieuwigheden.