Online Trendrapport 2016

31 december 2015 Inzichten /

We worden tegenwoordig overspoeld door trendrapporten. In een wereld die razendsnel verandert voelen velen de nood om de toekomst te voorspellen. Maar, zoals Herman Konings in zijn stuk zegt: de toekomst kan je niet voorspellen, je kan je die alleen voorstellen.

Dit is wat we al negen jaar lang, sinds de eerste editie in december 2007, proberen te doen. Een schare aan experten en amateurs, digitale specialisten en mensen buiten het vakgebied, gevestigde waarden en nieuwe jonge stemmen verzamelen en hen vragen zich het komende jaar op vlak van digitaal voor te stellen.

Dit levert een kaleidoskoop aan meningen op - die af en toe tegengesteld zijn aan elkaar, maar meestal een algemene richting en trendlijn aanduiden.

Het zware werk volgt daarna en ligt bij u, beste lezer. Ik nodig u uit om na het lezen van deze teksten een eigen mening over deze toekomst te vormen.

Maar vooral nodig ik u uit om deze toekomst zelf vorm te geven.

Download het Trendrapport 2016

 

 

(Ter referentie, dit zijn de vorige edities van ons Trendrapport: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015.)

 

Bart De Waele
CEO & Founder

Lees meer

Nieuwsbrief

Doe zoals meer dan 1700 marketing en design experts en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief vol inzichten, tips en verrassende nieuwigheden.