Mobile friendly binnenkort een must voor Google zoekresultaten

30 maart 2015 Inzichten / Mobile friendly binnenkort een must voor Google zoekresultaten

Het is zover, vanaf 21 april 2015 moeten websites mobielvriendelijk zijn van Google. Het is een logische stap om de eindgebruiker de meest interessante en toegankelijke informatie aan te bieden. Wat betekent het voor jou?

De gevolgen

Indien je site nog niet responsive is, zal je minder goed scoren wanneer iemand op een mobiel toestel zoekt. Google breidt de parameters uit om je website hierop te beoordelen. Vanaf nu zullen ook geïndexeerde apps een rol spelen in de ranking. Want uiteindelijk doet het er voor de gebruiker niet toe of hij de relevante informatie vindt op een site of in een app.

Waarom, Google?

Omdat zoekverkeer via mobiele toestellen veel sneller stijgt dan op desktop of laptop. Google verwacht dat we met zijn allen meer zullen zoeken via smartphone en tablet begin 2016. De eindgebruiker wil de juiste informatie en op een toegankelijke manier. Dus het is logisch dat Google mobile-friendly websites beter laat scoren.

Niet zeker of jouw website mobielvriendelijk is?

Dit kan je testen met de Mobile-Friendly Test van Google

Praat erover met je online marketeer

Geen mobielvriendelijke site? Of wil je zeker zijn welke impact deze verandering zal hebben op jouw site? Neem contact op met jouw online marketeer of stuur ons een bericht.

Wijs helpt je bij de juiste aanpak om er na 21 april even stevig te staan als bedrijf. Neem contact op.

Please select a person. Please select a person. Please select a person.

Dries Bultynck
Online Marketeer

Evi Desender
Online Marketeer

Please select a person.

Jan Criel
Online Marketeer

Please select a person. Please select a person.

Michiel Pattyn
Account Manager / Online Marketeer

Please select a person.

Lees meer

Iedereen bij Wijs deelt zijn expertise, ook Jasper en Evi. Benieuwd naar de laatste nieuwtjes en blogposts? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!