Je mobiele landingspagina telt nu mee voor je SEA-campagnes

29 september 2011 Inzichten /

Merk jij ook dat er meer mensen met hun smartphone het web bezoeken?
Uit intern onderzoek bleek dat er 6 keer meer mensen mobiel surfen. Vooral sites met luxe- en multimedia-producten bleken in onze steekproef meer mobiele bezoekers te trekken.

Google deed haar eigen onderzoek en vond dat 61% van de Google-gebruikers niet meer terug surfen naar een site die een slechte gebruikerservaring leverden. Om hun inkomstenbron en de kwaliteit van hun dienst te beschermen voeren zij dus nieuwe regels in: elke campagne met mobiele advertenties wordt nu beoordeeld op de performantie van je mobiele landingspagina. 
Campagnes die geen rekening houden met de nieuwe regels, en niet geoptimaliseerd zijn voor het mobiele web krijgen hogere kosten en lagere posities. Dus wees gewaarschuwd.
 

 

 

 

SEO

Lees meer

Nieuwsbrief

Doe zoals meer dan 1700 marketing en design experts en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief vol inzichten, tips en verrassende nieuwigheden.