The
Of
Future
Radio
Future
Radio

Zoals 'authenticiteit' al elk jaar het kernwoord in marketing is, en zoals al elk jaar e-mail dood schijnt te zijn, horen we ook steeds vaker dat radio een uitstervend medium is. Voor we die publieke opinie blindelings volgen, kijken we misschien best eerst naar wat cijfermateriaal. Zoals in de tweet die BBC World Affairs editor John Simpson uitstuurde over zijn eerste werkdag in 1966:  “[…] someone advised me to get out of radio because it was dying. Latest figures: Radio 4 gets 11.5m listeners a week.” Het blijft dus met andere woorden een stevig aandeel innemen in de mediamix, ook in die van de Belgische adverteerder. Daar is het, samen met digitale kanalen, het enige medium dat nog elk jaar groeit. Reden genoeg om op onderzoek te gaan.

In welke vorm zal radio zijn toekomst kennen? En wat betekent dat voor de CMO van vandaag? Moeten zij geloven wat op de grote conferenties gezegd wordt, namelijk dat ze al hun energie in digitaal moeten investeren en de inspanningen op traditionele kanalen moeten afbouwen?

Samen met onze strategen, data scientists, creatieve teams en marketing consultants gingen we op onderzoek. We spraken met een aantal experts in het vak, keken bestaand onderzoek en cijfermateriaal in, en bestudeerden een aantal van onze meest uitgebreide campagnes. Op basis van die inzichten en gedreven door veranderend consumentengedrag en een drang naar vernieuwing, proberen we het klassieke medium een plaats te geven in de wereld van morgen.

Lees nu het Future of Radio rapport

Dankjewel, veel leesplezier!

Vul het formulier in om het volledige artikel te lezen