E-commerce is nog een te verwaarlozen retail verkoopkanaal

2 juli 2013 Inzichten /

Alhoewel het omzetcijfer van e-commerce jaar op jaar met 25% groeit, is de effectieve online adoptie van Belgen en producten nog veraf. Een minderheid, de “innovators en early adopters”, past wel reeds zijn gedrag aan, en maakt de shift naar online in zijn budget.

Het duurt waarschijnlijk nog zo’n 8 à 12 jaar vooraleer e-commerce een volwassen “extra” kanaal wordt om omzet te genereren. Vandaag is er echter wel een andere shift, een shift waarbij e-commerce een ingang vormt naar shoppen - overal! De retailer die offline wilt winnen, moet online & offline weten te inspireren en adviseren.

Download de cijfers, inzichten en strategische adviezen, en maak je borst vandaag nog nat, zodat je tijdig klaar bent om te springen:

Klik hier om het volledige rapport te downloaden

Dit zijn alvast een paar conclusies:

  • De retail ninja baseert zijn digitale marketing- en innovatiebudget niet op online aankooppercentage, maar snapt het grotere ZMOT-plaatje
  • 45% tot 55% van alle offline aankopen worden beïnvloed door online oriënterend gedrag
  • Expertise en advies zijn twee key-elementen die vandaag (digitaal) nog te vaak ontbreken, of op het foute niveau worden uitgespeeld
  • Mobiel is de verbindende factor tussen de digitale en fysieke dimensie
  • Niet alleen de rol van de fysieke winkel staat onder druk, ook communicatiebureaus staan aan het begin van een shift
Photo Credit: Photo Monkey via Compfight cc

Lees meer

Nieuwsbrief

Doe zoals meer dan 1700 marketing en design experts en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief vol inzichten, tips en verrassende nieuwigheden.