De maand van Wijs: April

3 mei 2013 Inzichten /

"Verschaft april veel mooie dagen, dan pleegt mei de last te dragen", zo zegt de volkswijsheid. April bracht ons inderdaad veel mooie dagen, en ook voor mei zijn we - ondanks bovenstaande weerspreuk - optimistisch ingesteld. Een overzichtje van onze bezigheden in april.

Blogposts

Over de API van de AB

Voor de website van de AB schreven we een API die het mogelijk maakt om externe applicaties gebruik te laten maken van data op de website. Frederik geeft ons een woordje uitleg over hoe dit in zijn werk ging.

De impact van mobiel op e-mailmarketing

Tom argumenteert dat de mobiele evolutie een vergaande shift in e-mailmarketing teweegbrengt. Zo stelt hij ondermeer dat er vanwege de mobiele evolutie geen juist tijdstip meer is om e-mails te versturen.

De spannendste update ooit in Google Analytics

Met Universal Analytics zien we een drastische wijziging in de manier waarop in Google Analytics de gegevens verzameld en ingedeeld worden. Davy vertelt ons hoe we hiermee het conversieproces kunnen volgen over verschillende toestellen heen.

IDN domeinnamen met een .be extensie

Vanaf 11 juni wordt het mogelijk om in België domeinnamen te registreren met 'speciale' karakters. Leuk, maar deze mogelijkheid biedt enkele technische implicaties waar we best rekening mee houden alvorens tot registratie over te gaan. Onze sysadmin, Bert, informeert ons over de risico's hieraan verbonden.

Projecten

Hieronder vind je een kleine greep uit de projecten die we deze maand lanceerden. Wil je up to date blijven van onze lanceringen? Volg ons op Facebook en Twitter!

  • We publiceerden deze maand een case rond de Delta Lloyd website, een responsive website met een verscherpte propositie.
  • Studio Brussel gaf ons de opdracht om een minisite vol muziek te maken. De samenwerking met muziekstreaming service Deezer maakte van dit project een unicum.
  • Voor Newtec, een internationale referentie op vlak van satellietcommunicatie, lanceerden we een geïntegreerde, contentrijke website.
  • Typografics bezorgde ons de uitdaging om een responsive website met een kwinkslag te lanceren. Mission accomplished.
  • Voor ThyssenKrupp Encasa lanceerden we hun company website, die specifiek inspeelt op de drie verschillende productgroepen en de bijhorende doelgroepen .
  • De nieuwe Openminds website werd online gezet, met de nadruk op een gebruiksvriendelijke weergave van de aangeboden diensten.

Tussendoor

Heaven Can Wait feestje

Het Wijs kantoor was de locatie van een Heaven Can Wait feestje met als doel elkaar wat beter te leren kennen, tijdens het nuttigen van een smakelijk hapje en drankje.

My Little Pony SWOT analyse

Als testcase zonderde het 'My Little Pony' team zich een aantal uur af met een groot aantal post-its en een flip-over, met als doelstelling de strenghts & weaknesses van het team in kaart te brengen en deze respectievelijk uit te spelen of aan te pakken.

Sales opleiding

Collega Ruth trok naar Kortrijk voor een salesopleiding: Een opleiding gericht op nieuwe verkopers die de nadruk legt op de combinatie van luisteren naar en inspelen op de vragen en noden van de klant.

UX Workshop

Informatie architecte Sharon nam deel aan de workshop service design thinking van Flanders DC. Deze workshop had als doelstelling het verkrijgen van inzicht in hoe jouw doelgroepen je aanbod ervaren, en hoe je die ervaring kan verbeteren.

Retail Detail Congres

Onze CEO Bart De Waele lichtte de digitale trends van 2013 toe tijdens het Retail Detail congres. Meer informatie daarover vind je hier!

Al bij al hebben we dus niet stilgezeten. Heb je vragen of opmerkingen over onze bezigheden of projecten? Of wil je een onderwerp voor een blogpost voorstellen? Laat het ons weten in de comments!

Lees meer

Nieuwsbrief

Doe zoals meer dan 1700 marketing en design experts en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief vol inzichten, tips en verrassende nieuwigheden.