De absurditeit van het winkelmandje

27 februari 2014 Inzichten /

Eén van de grote frustraties van online shops is het winkelmandje, en niet onterecht.

Waar we tijdens deze stappen in 2006 nog 60% van onze zuurverdiende consumenten zagen verdwijnen, was het winkelmandje in 2013 goed voor maar liefst 75% afhakende potentiële klanten.

 

Dagdagelijks zien we echter alternatieven voor dit absurde winkelmandje. Denk maar aan jouw laatste aankoop in de App Store of Google Play store. Plaatste u eerst uw app in een winkelmandje, om vervolgens 3 stappen later deze te kunnen downloaden, of gebeurde het hele aankoop en downloadproces in één vloeiende stap?

Volgens een theoretische berekening, zou onderstaande whitepaper wel eens kunnen zorgen voor een conversieoptimalisatie van maar liefst 263%!

Wil jij graag weten hoe?

Download dan hier de whitepaper over het winkelmandje.

 

Photo Credit: macieklew via Compfight cc

Lees meer

Nieuwsbrief

Doe zoals meer dan 1700 marketing en design experts en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief vol inzichten, tips en verrassende nieuwigheden.