Cuckoos met mayonaise

01 juni 2017 Inzichten / Cuckoos met mayonaise

In mei legt elke vogel een … award! Althans toch op de Voorhavenlaan, waar we het voorjaar van 2017 op z’n minst vruchtbaar mogen noemen. Want tijdens het Gala van de Cuckoos pikte het team van Wijs niet 1, maar 2 awards mee uit de Carré.

Chatten is zilver

Eerste prijsbeest van de avond was de BadBot van Van Marcke. De sympathieke messenger bot die in aanloop van Batibouw niet alleen gratis tickets weggaf, maar tegelijk ook de vele innovaties van Van Marcke in de verf zette. Zijn gebroebel was goed voor een zilver in Most Innovative Idea. Meteen ook proof of concept voor Wijs dat de integratie met het creatieve team van DVN een slimme zet was. De combinatie van meetbare efficiëntie en innovatieve creativiteit, van emo en ratio werkt? De Cuckoos leren ons van wel.

Verzekeren is goud

Maar de echte ster van de avond was uiteraard de gouden bekroning voor de campagne ‘What would they do without you’ van Delta Lloyd Life. Terecht. Want deze zeer gerichte Facebook videocampagne maakte niet alleen de kost per conversie 4 keer goedkoper, maar zorgde er ook voor dat overlijdensverzekeringen in de periode van de campagne liefst 25% meer gegoogled werden. Over Most Effective Traffic Building/Awareness gesproken.

Izzy Van Aelst, Head of Marketing Delta Lloyd Life: “Bij Delta Lloyd doen we niet aan marketing zoals cowboys: veelvuldig kogels afschieten in de hoop om iets te raken. Dan werken we liever als indianen: pijl per pijl doelgericht die specifieke target proberen te raken. Binnen deze visie brak Wijs de briefing van deze campagne zowel op creatief als tactisch vlak open. Ook nadien bleef de betrokkenheid groot.

Dubbel feest

Twee keer prijs dus. Letterlijk, maar ook omdat een case dossier indienen altijd een moment van reflectie is: wat waren de business doelstellingen van de klant en hebben we de juiste tactieken gebruikt om ze te behalen? Het houdt ons scherp en helpt ons altijd maar steviger partnership met onze klanten uit te bouwen.

Een dubbele overwinning dus. En daarom werd er niet alleen met bubbels, maar ook frietjes gevierd. Waarna iedereen het erover eens was: dat smaakt naar meer!

Elisabeth Vanhoutte
Sales & Marketing Director

Lees meer

Iedereen bij Wijs deelt zijn expertise, ook Jasper en Evi. Benieuwd naar de laatste nieuwtjes en blogposts? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!