Adwords Automated Rules beschikbaar

17 februari 2011 Inzichten /

In december kondigde Google reeds een beperkte versie aan van "Adwords Automated Rules" voor de US adverteerders.
Sinds gisteren is deze functie ook beschikbaar voor alle accounts in alle landen.

Met deze functie spaar je tijd uit door automatische wijzigingen in jouw account te plannen op basis van de door jou opgegeven criteria.

Met Automated Rules kan je automatisch biedingen, budget, statusveranderingen, ... op specifieke delen (keywords, advertentiegroepen, campagnes, ...) van jouw account aanpassen.

Met deze nieuwe feature is het mogelijk om je campagne gemakkelijker te laten afstemmen op bepaalde situaties. Vb:

  • Advertenties pauzeren als de CTR lager is dan 1%
  • Ervoor zorgen dat de CPA niet boven een bepaald bedrag gaat
  • CPC verhogen met vb. 15% als de positie lager is dan vb. 5
  • Budget op piek koopdagen verhogen en daarna terug verlagen
  • ...

Houd de instellingen van de Automated Rules wel goed in de gaten en controleer op regelmatige tijdstippen de resultaten.

Bekijk hier alvast het filmpje voor meer informatie.


 

Lees meer

Nieuwsbrief

Doe zoals meer dan 1700 marketing en design experts en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief vol inzichten, tips en verrassende nieuwigheden.