Traffic & conversie-optimalisatie

Diensten / Traffic & conversieoptimalisatie

Een goede onlinemarketingaanpak steunt op twee pijlers: De juiste bezoekers naar je online platform halen, en ervoor zorgen dat ze converteren. Eenvoudig als concept, niet altijd in uitvoering. 

Hub & spokes

Het aantrekken van relevante klanten gaat verder dan het optimaliseren van individuele kanalen. Marketinginspanningen worden nooit als individuele kanalen bekeken maar geanalyseerd op hun plaats in het geheel. Kanalen interageren immers constant met elkaar en websitebezoekers komen waarschijnlijk via verschillende kanalen in contact met je organisatie voor ze tot aankoop overgaan. 
In het ecosysteem van gebruikte marketingkanalen staat wel nog altijd de website zelf centraal. Dat blijft namelijk het enige kanaal waar je volledige vrijheid hebt omtrent het doen van aanpassingen en het verzamelen van data. 

Wie is jouw klant nu écht?

Bij het genereren van traffic gaat het niet om enorme aantallen, maar om de juiste bezoekers. Het genereren van veel verkeer naar de website is irrelevant als het niet gaat om mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. 

Daarom nemen we bij de selectie van kanalen en insteek eerst je doelgroep goed onder de loep: Wie zijn de mensen die je wil bereiken? Waar zijn ze actief online en wat drijft hen? Hoe gaan ze te werk bij het zoeken naar oplossingen voor problemen waar jouw product of dienst ze mee kan helpen? Pas als we jouw klant begrijpen kunnen we de gepaste kanalen en aanpak voorstellen om ze te bereiken.

Laat je bezoekers converteren

De tijden dat websites zuiver informatief waren, is al lang voorbij. Websitebezoekers willen acties ondernemen op je website - bestellen, informatie aanvragen, … -  en wij kunnen hen daarbij helpen.

Conversie-optimalisatie stoelt op een goed doordacht plan van aanpak dat constant geëvalueerd en bijgestuurd wordt, net als de hedendaagse marketing in het algemeen trouwens. We analyseren het gedrag van de websitebezoekers door middel van Heatmaps, A/B testing, … om op die manier een grondig inzicht te krijgen in het gedrag van die bezoeker. 

Aan de hand van die data stellen we continu aanpassingen voor, die ervoor zorgen dat de website bezoeker alsmaar beter vindt wat hij zoekt.

 

Traffic & conversie-optimalisatie

Klaar voor de volgende stap in digitaal? Elien en Charline helpen jou verder.