SEA is het laatste decennium sterk geëvolueerd. Dankzij de evolutie van verschillende advertentietools is het nog steeds een belangrijk instrument in veel onlinemarketingstrategieën.

Verfijnde tools

Search engine advertising is al sinds de aanvang 15 jaar geleden - in de vorm van Google Adwords - erg populair. Dat is geen verrassing: het is een kanaal dat je toelaat je klanten te benaderen op het precieze moment dat ze op zoek zijn naar je producten, en waarvoor je pas betaalt als je ze ook effectief bereikt hebt. 

Google Adwords is de toonaangever binnen SEA, en heeft het laatste decennium erg aan populariteit gewonnen. Het nadeel van het platform is dat het succes ervan zorgt voor een hogere kost voor adverteerders. Dat compenseren wij door gebruik te maken van de alsmaar betere targetingmogelijkheden, meerdere opties en integratie met andere platformen, zoals YouTube & Google Maps.

Onze visie op SEA

We zijn van mening dat het toepassen van SEA user-centric en datadriven hoort te zijn. 

Het opstellen van SEA campagnes in functie van de gebruiker klinkt als een veel-gebruikte vage slogan, maar dat is het niet. Bij het koppelen van advertenties aan zoekqueries gaan we uit van de mogelijke mindset van de gebruiker: De termen ‘4K smart-tv kopen’ en ‘soorten smart-tv’s’ impliceren gebruikers die in heel verschillende fases van het verkoopsproces zitten, en die moeten op een andere manier benaderd worden.

Daarnaast opteren we altijd voor een datadriven approach. We evalueren en optimaliseren campagnes constant aan de hand van verzamelde data. Aanpassingen doen op basis van gutfeeling kan, maar dat wordt dan beschouwd als een te bevestigen of af te keuren test - op basis van data.

Klaar voor de volgende stap in digitaal? Elien en Charline helpen jou verder.