Een goed meetplan is noodzakelijk voor elke hedendaagse onlinemarketingaanpak. Het zorgt ervoor dat er op data gebaseerde beslissingen genomen kunnen worden.

Een noodzaak

Er zijn twee belangrijke redenen om een meetplan op te stellen.

  • Data is belangrijk. Het nemen van de juiste beslissingen is enkel mogelijk door middel van data, en tegenwoordig kan alles gemeten worden. Een online markerketingplan kan ook niet opgesteld worden voor jaren in de toekomst, maar moet constant bijgestuurd en geëvalueerd worden - aan de hand van data.
  • De juiste data is belangrijk. Het hebben van data is niet voldoende. Net omdat alles gemeten kan worden is het belangrijk om te definiëren welke data er nu écht belangrijk zijn en vooral welke conclusies daaruit gehaald kunnen worden.

Hoe gaan we te werk?

Allereerst denken we na over wat er best allemaal in kaart gebracht wordt. Daarbij gaan we verder dan enkel het meten van leads en conversions: Wat impliceert een bepaalde interesse in je product? Hoe gaan we na of de bezoeker een stuk content op de site al dan niet interessant vond? Daarna zorgen we ervoor dat alles ook perfect geïmplementeerd en ingesteld staat om de afgesproken data te kunnen meten.

Het eindigt echter niet met het correct meten van de correcte data. Om de data te kunnen gebruiken om de juiste beslissingen te maken moeten ze op een overzichtelijke manier beschikbaar zijn. Welk kanaal rendeert beter? Welk deel van onze website genereert meer interesse bij de bezoeker? ... We zorgen ervoor dat de juiste data overzichtelijk beschikbaar zijn om het maken van budget- en businessbeslissingen te faciliteren.

Ook voor een berg van een uitdaging met je merk? Bel ons voor een creatieve sprint.

Maak een afspraak

Bel ons +32 09 335 22 80

Sales Stijn