Mediaplanning

Diensten / Traffic & conversieoptimalisatie / Mediaplanning

Een goed mediaplan brengt in kaart wanneer je welke doelgroep in contact brengt met je merk, en op welke manier. Het biedt een overzicht van de te gebruiken kanalen en in welke periode die ingezet zullen worden.

Ons online marketing team zoekt een nieuwe collega!

Geen traditionele aanpak

Traditionele mediaplanning probeert meestal een zo breed mogelijk publiek te bereiken. Denk maar aan de groots opgezette televisie- of radiocampagnes. Wij gaan uit van een ander principe: Door het uitvoeren van grondige analyses hebben we een zicht op waar de doelgroep actief is en hoe we die het best bereiken, waardoor we heel gericht te werk kunnen gaan. We willen aanwezig zijn op de juiste plaats, op het juiste moment - dus enkel wanneer het relevant is.

Een concreet voorbeeld: Stel, je wil een nieuw stuk speelgoed op de markt brengen. De tradtionele aanpak daarbij is het lanceren van een nationale tv-reclame, gekoppeld aan bijvoorbeeld de homepage-takeover van de jongerensectie van bepaalde nieuwssites. Een meer gerichtere optie is het adverteren via Spotify en te targeten muziek van K3, Samson, … en bepaalde spots te vertonen op Youtube bij video’s over videospelletjes.

Inzichten uit data

Wij vertrekken vanuit de premisse dat een breder publiek niet noodzakelijk een beter publiek betekent. Onze visie is dat mediaplanning gebaseerd moet zijn op goede, doordachte data en analyses, en meetbaar is - en niet enkel met vage KPI’s als bvb. ‘eyeballs reached’.

Het opzetten hiervan is veel ingewikkelder dan een traditionele mediaplanning, maar het resultaat is zowel efficiënter als voordeliger.

Laatste nieuwe pareltjes

Benieuwd hoe we jouw project een niveau hoger tillen? We bekijken het graag samen met jou.

Maak een afspraak

Bel ons +32 9 335 22 80