KPI definitie

Waarom wil je een nieuwe website, een AdWords-campagne of een verhoogde aanwezigheid op sociale media? Het antwoord op deze vragen zit vervat in de digitale strategie. Maar hoe meet je het succes van die online inspanningen? KPI to the rescue!

Om de prestaties van je online activiteiten te meten, moet je vastleggen wat je allemaal in de gaten wil houden: KPI’s of Key Performance Indicators. Omzet van een webshop, gemiddelde opbrengst per bezoeker, ingevulde contactformulieren, kwaliteit van bezoeken, mentions, likes ... er is een hele waslijst aan mogelijkheden.

Triomf

Samen met jou gaan we op zoek naar de indicatoren die jouw online succes tastbaar, meetbaar en vergelijkbaar maken. Een dashboard van KPI’s maakt het overzichtelijk om maand na maand de prestaties op te volgen en waar nodig bij te sturen.

Don't measure yourself by what you have accomplished, but by what you should have accomplished with your ability.
John Wooden

Realistische doelstellingen

Eens je de KPI’s bepaald hebt, kan je er ook targets aan toekennen. Daarvoor kijken we zowel naar verleden als toekomst. Welke groei heb je de voorbije jaren kunnen realiseren en wat moest je daarvoor doen? Wat zijn de verwachtingen op lange termijn en hoe ben je van plan die te bereiken? Vanuit de ervaring met honderden online projecten helpen we realistische doelstellingen te definiëren.

KPI’s voor ogen houden

Op voorhand die KPI’s bepalen leidt bovendien tot een beter eindresultaat. De informatiearchitect houdt er rekening mee in zijn prototype. De webdesigner verwerkt het in zijn ontwerp. De online marketeer weet waarvoor hij moet optimaliseren en waarop hij afgerekend wordt.

Wijs omgaan met doelstellingen?

Bepaal samen met Wijs je graadmeters voor online succes.

contacteer ons