Content

Diensten / Content & campaigns / Content

Content die werkt

Als bedrijf weet je goed welke boodschap je wil meegeven, maar net zo belangrijk is de vraag wat je bezoeker wil lezen. Ook bij de creatie van content is Wijs daarom user-centric. Wat wil de bezoeker van je website? Wat doet hem converteren? Met welke content en op welke manier overtuig je je klanten? Dat soort vragen staan centraal als we een content strategie uittekenen voor je bedrijf. Natuurlijk verloochenen we nooit de kernwaarden van je merk, goede webcontent past immers ook bij jouw DNA.

Je doelgroep bereiken

Bepalen wat je doelgroep nodig heeft, is uiteraard geen nattevingerwerk. Daarom starten we altijd met een grondige analyse. Een informatie-architect zal bijvoorbeeld een doelgroepanalyse uitvoeren, een online marketeer zorgt voor een keyword research. Zo’n KWR geeft inzicht in de zoektermen die je doelgroep gebruikt. Zo kan je dus zelf sturen hoe makkelijk je gevonden wordt: we schrijven SEO-vriendelijke teksten die gebruik maken van de juiste zoekwoorden. Zo vindt Google jou en brengt je boodschap tot bij de doelgroep.

Van tekst tot video

Een analyse is ook nodig om te bepalen welk soort content we zullen gebruiken om succes te oogsten. Spreek je een piepjonge doelgroep aan die duidelijk heel vluchtig zoekt? Dan is het misschien beter om te werken met een korte animated video in plaats van een catchy tekst. Zelfs voor het taalgebruik is het van belang: het kan bijvoorbeeld zijn dat je doelpubliek erg gevoelig is aan het gebruik van je of u. Het lijken details, maar zulke zaken maken je contentstrategie ook echt af.

Contentcreatie

Na de analysefase maken we vaak een gepersonaliseerde stijlgids op, helemaal gericht op jouw bedrijf. Daarin leggen we vast welke tone of voice er gebruikt wordt, welke taalconventies er gelden, maar ook belangrijke details als tekstlengte of woordgebruik. We geven je ook massa’s tips mee om te schrijven voor het web, zodat de Stijlgids een duurzaam document wordt dat je raadpleegt als je zelf gaat schrijven.

Voor de echte contentcreatie zit het geïntegreerde team opnieuw samen. We bekijken samen met de designers en developers wat nodig is, we stemmen af met online marketing om zeker ‘gevonden’ te worden op het web, om dan pas je content vorm te geven. Na ingave van je content maken we het liefst de cirkel rond (link naar ‘onze werkwijze’): we meten en analyseren, om opnieuw te optimaliseren. 

Laatste nieuwe pareltjes

Sales Stijn
Ook voor een berg van een uitdaging met je merk? Bel ons voor een creatieve sprint.