Doelgroepanalyse

Diensten / Analyse en strategie / Doelgroepanalyse

Doelgroepen en segmenteren

We geloven sterk in het concept van ultra-personalisatie, oftewel het segment of one. Via die aanpak benader je iedereen zo individueel en persoonlijk mogelijk.  Op die manier wordt segmentatie (uiteindelijk) overbodig of in ieder geval zodanig specifiek gedaan dat het geautomatiseerd moet worden.

Die aanpak is echter niet altijd eenvoudig te implementeren of te integreren in bepaalde infrastructuren. Daarom is een goede segmentatie van de doelgroep vaak een logische tussenstap naar een gepersonaliseerde aanpak. Het onderscheiden van de eigenschappen van de belangrijkste segmenten van je doelgroep laten je namelijk toe om beter in te spelen op hun specifieke noden en twijfels.

Methodiek

Bij een doelgroepanalyse gaan we te werk in 3 stappen.

Allereerst analyseren we de informatie die je al hebt over je doelgroep. We gaan praten met stakeholders binnen het bedrijf en nemen de reeds gemaakte marktstudies door.

Daarna doen we een aantal onafhankelijke analyses. Welke dit zijn hangt sterk van de situatie af, maar mogelijkheden hierbij zijn diepte-interviews, focusgroepen, marktonderzoek, enquetes, …

Tenslotte gieten we de resultaten van de vorige twee stappen in een afgewerkte analyse, waarbij we de verzamelde gegevens linken aan een aantal actiegerichte inzichten over de doelgroep. Nadien leveren we die op in de vorm van user persona's.

Laatste nieuwe pareltjes

Benieuwd hoe we jouw project een niveau hoger tillen? We bekijken het graag samen met jou.

Maak een afspraak

Bel ons +32 9 335 22 80