Digital maturity check

Diensten / Analyse en strategie / Digital maturity check

Een digital maturity model biedt een overzicht van de huidige digitale activiteiten van de organisatie en stelt ons in staat om na te gaan welke stappen er nodig zijn om vooruit te gaan. Het is een zeer hands-on set van workshops en tools die jouw organisatie digitaal helpt groeien.

Waarom?

Een digitale strategie zien wij nooit als een abstracte toekomstvisie, maar als een toepasbaar document waarin concrete stappen worden gedefinieerd naar een scherp omschreven doel.  We definiëren dus een beoogd eindpunt en een duidelijk actieplan daar naartoe. Om dat te doen moeten we eerst een duidelijk zicht te hebben op waar we nu staan.

Terwijl verschillende digital audits in kaart brengen hoe de kanalen nu inhoudelijk gebruikt worden, gaat een digital maturity check dieper in op waar de bedrijfsstructuur staat in termen van het gebruik van online. Die check brengt in kaart waar de organisatie al staat op vlak van CRM-gebruik, integratie in de marketing, beschikbare in-house competenties,… om te zien waar stappen gezet kunnen worden in functie van korte-termijn-impact.

Workshop galore

Hoe?

Bij een digital maturity check starten we met het praten met de juiste stakeholders binnen het bedrijf. Daarbij verzamelen we zoveel mogelijk informatie omtrent het gebruik van digital marketingaspecten binnen het bedrijf.

Daarna faciliteren onze strategen doorgaans twee workshops met een projectgroep, waarin we bepaalde stellingen gaan onderzoeken. Na afloop van die sessie(s) werken we op basis van de verworven informatie een classificatie uit, waar we duidelijk weergeven welke tools, processen en competenties de organisatie gebruikt, wat het lange-termijn-einddoel zou moeten zijn en in welke stappen we ernaartoe kunnen werken om zo snel mogelijk de digitale impact te vergroten.

Ook voor een berg van een uitdaging met je merk? Bel ons voor een creatieve sprint.

Maak een afspraak

Bel ons +32 09 335 22 80

Sales Stijn