Digitale audit

Diensten / Analyse en strategie / Digitale audit

Het in kaart brengen van de opzet en het effect van de huidige kanalen biedt verschillende voordelen. Niet alleen brengt het de pijnpunten in kaart van de huidige opzet van de kanalen, het biedt ook interessante inzichten in het gedrag van de doelgroep. 

Nulmeting 

Als we initiatieven voorstellen in een onlinemarketingplan werken we niet met een conceptueel scenario, maar houden we rekening met de realiteit. Om een actieplan op te stellen moeten we dus een duidelijk zicht hebben op het startpunt van dat plan. Net daarom is een digital audit handig. 

Digital audits van de bestaande kanalen laten ons toe om zowel de goede aspecten als de pijnpunten in kaart te brengen. De goede aspecten worden behouden en versterkt terwijl de pijnpunten aangepakt worden.

Daarnaast biedt een digital audit ons ook erg interessante inzichten over het gedrag van de doelgroep, wat ons toelaat om daar op verschillende manieren op in te spelen.

Welke audits?

Voor het opstarten van een online marketingtraject brengen we graag de status van alle gebruikte kanalen in kaart. Op die manier kunnen we niet alleen nagaan waar op korte termijn het meeste potentieel ligt, maar ook zien hoe specifieke kanalen interageren met elkaar.

Afhankelijk van de situatie kan het ook interessant zijn om in te zoomen op een specifiek kanaal. Zo kunnen socialmedia-audits of SEA-audits inzicht geven of dit kanaal op een optimale manier gebruikt wordt, terwijl een SEO-audit of analytics-audit bepaalde pijnpunten op de website zelf kan blootleggen.  

Ook voor een berg van een uitdaging met je merk? Bel ons voor een creatieve sprint.

Maak een afspraak

Bel ons +32 9 335 22 80