Wegwijs in een zee aan promomateriaal bij Pasco Gifts

Pasco, 2016

Van een basic gepersonaliseerde pen tot een luxueuze VR-bril: het aanbod promomateriaal, -kleding en relatiegeschenken van Pasco Gifts is divers en uitgebreid. Tel daarbij een breed doelpubliek dat de ene keer heel goed weet wat ze wil, een andere keer helemaal niet … en je hebt een uitdaging van formaat voor de webshop: zowel op het vlak van usability als development. Een project waar wij graag onze tanden in zetten!

We stonden in voor Concept en design, Development, Traffic & conversie-optimalisatie

Net als offline, is ook online de winkelbeleving van groot belang. Online klanten zijn veeleisend. Ze willen snel, eenvoudig en efficiënt vinden en kopen wat ze zoeken. Als het proces niet vlot genoeg gaat, haken ze af. Topprioriteit bij de nieuwe webshop van Pasco was dan ook om het grote aanbod vlot navigeerbaar te maken. Om uit te blinken in gebruiksvriendelijkheid - zowel voor de gebruikers van de back-end als de echt eindgebruikers - bouwden we deze site met Harmony, en focusten we bij Wijs onder meer op deze punten:

Personaliseer je cadeau

Personalisatie behoort tot de core business van Pasco Gifts. Van een eenvoudig T-shirt met logo tot een gedistingueerde gegraveerde pen, van gepersonaliseerde waterflessen tot een handig keukenhulpje … Via de webshop stuur je eenvoudig je eigen ontwerp mee. Ook het aantal drukkleuren is snel gekozen. Tegelijk berekent de calculator in real time wat elke personalisatie betekent voor de kostprijs per stuk én per staffel. 

Véél varianten

Een goede webshop ondersteunt uiteraard varianten. Bij een T-shirt bijvoorbeeld is de juiste maat belangrijk. In de webshop van Pasco selecteer je uiteraard eenvoudig je maat, maar het gaat nog een stapje verder. Stel dat je T-shirts voor je team bestelt, dan heb je ongetwijfeld verschillende maten nodig, die je wel allemaal op dezelfde manier wil personaliseren. We zorgden er daarom voor dat je verschillende varianten als 1 product kan toevoegen, in 1 stap. De gebruiker kan het bestelproces dus in minder kliks afhandelen, wat het gebruiksgemak en de conversie verhoogt. Bovendien zorgden we ervoor dat je maar 1 keer de personalisatie moest instellen, en niet voor elke variant afzonderlijk. 

Altijd de juiste prijs

Pasco Gifts maakt gebruik van staffels voor de prijsberekening, wat inhoudt dat de prijs afhankelijk is van de afnamehoeveelheid. Afhankelijk van de aangekochte hoeveelheid, krijg je een bepaalde staffelkorting. We bouwden een centrale calculator in, die altijd de juiste correcte prijs berekent. De prijs wordt zo in real time geüpdatet volgens de ingestelde staffels voor dat product. 

Dynamisch zoeken

Misschien ben je als bezoeker op zoek naar iets heel specifieks. Een blauwe koptelefoon tussen 50 en 100 euro bijvoorbeeld. Via de zoekbalk vind je die meteen. We verwerkten alle mogelijke eigenschappen in een dynamische zoekfunctie, zodat bezoekers zo snel en efficiënt mogelijk bij het ‘juiste’ artikel terecht komen.Diezelfde zoekfunctie kan ook aan de slag met net heel weinig info. Je wil een relatiegeschenk maar hebt geen idee van wat dat kan zijn? Kies je budget en het aantal en je krijgt een mooi overzicht van de mogelijkheden.

Onze klanten appreciëren de nieuwe website. Wij noemen het gebruiksvriendelijkheid, zij noemen het een duidelijke, intuïtieve shop met mooie foto’s.

Ronny De Smedt - Pasco

Elke dag leren en optimaliseren

Zonder data blijven optimalisaties uiteraard giswerk. Doen klassiekers als petjes of balpennen het nog altijd goed? Of kiezen werkgevers voor originelere cadeautjes voor hun personeel? Om dat soort data te capteren, integreerden we Google’s enhanced E-commerce tracking. Daarmee houden we gebruikersinteracties bij, zoals het klikken op een product, het toevoegen van een product aan het winkelmandje en het afronden van een bestelling. Aan de hand van die info wordt de website bijgestuurd. De banner op de homepage highlight bijvoorbeeld een bepaald product, of een product wordt extra in de kijker gezet in een volgende AdWords-campagen.

Gebruiksvriendelijk op alle vlakken

Voor de nieuwe webshop van Pasco Gifts legden we een sterke focus op personalisatie en zoekoptimalisatie om zo de digitale shopervaring te verbeteren. Niet alleen de eindklant van Pasco, maar ook de mensen van Pasco zelf zijn blij met de gebruiksvriendelijkheid. Ronny De Smedt van Pasco: ‘Ik werkte al met diverse CMS’en, en dat van Harmony is heel duidelijk en eenvoudig. Zelfs mensen bij Pasco die er niet elke dag mee werken, kunnen er vlot mee overweg.’ De nieuwe website is zo voor Pasco opnieuw een belangrijke stap in de grotere digitale strategie. ‘Wij én onze klanten zijn erg positief over de nieuwe site,’ aldus Ronny De Smedt nog. ‘Het maakt dat we met Pasco nog elke dag vooruit gaan.’

Benieuwd hoe we jouw project een niveau hoger tillen? We bekijken het graag samen met jou.

Maak een afspraak

Bel ons +32 9 335 22 80

Laatste nieuwe pareltjes