Partena Ziekenfonds.
Wat verwacht jij van ons?

Omdat soms het beste antwoord een vraag is.

Dit is geen verhaal over cijfers.
Dit is een verhaal over mensen.
Echte mensen.
Mensen van Partena Ziekenfonds.

Want in een wereld waarin over ziekte wordt gesproken in ingewikkelde data, onpersoonlijke algoritmes en objectieve cijfers… Hebben meer mensen dan ooit nood aan een luisterend oor.

Dus waar alle andere ziekenfondsen klaar staan met antwoorden durfde Partena Ziekenfonds als enige een vraag te stellen:

Partena Ziekenfonds. Wat verwacht jij van ons?

Een platform gedesigned om te luisteren.

In de verzuilde, statische ziekenfondsmarkt profileerde Partena Ziekenfonds zich altijd al als de uitdager. Dit door in de eerste plaats in te zetten op customer experience en innovatie (nieuwe website, frictieloze online aansluiting, nieuw Online Kantoor). Alleen bleek in 2017 dat de merkbekendheid wel wat hoger mocht. Logisch, analyses tonen dat een ziekenfonds bij de meesten onder ons vrij onbewust aanwezig is. We veranderen pas als we echt ontevreden zijn, of als iemand anders een bepaald ziekenfonds aanraadt. Maar door de vraag ‘Wat verwacht jij van je ziekenfonds?’ te stellen, ga je wél ineens nadenken over je ziekenfonds. De vraag veroverde daarom prompt een centrale plaats als tagline én als navigatietool op het online platform partena-ziekenfonds.be. Zo konden alle antwoorden meteen ook geregistreerd worden.

Resultaat? De tongen kwamen los en de meest intieme verhalen vonden hun weg naar de buitenwereld.

Verhalen zoals dat van Pilar, jonge mama, die preventief haar borsten liet amputeren omdat ze belast is met het borstkankergen. Thomas, die vecht tegen lymfeklierkanker en toch nog altijd veel verwacht van het leven. Of Hanne die kost wat kost wil werken, zelfs met autisme. Maar er is ook Magali, Hubert, Amina, Ghislaine, Jeroen, Liesbeth, Sven … Al hun verhalen bekijk je hier.

En niet alleen Partena luisterde.

Want via een uitgekiende media- en storytelling strategie luisterde het hele land mee.

De content als vertrekpunt…

Een radiocampagne mocht de centrale vraag ‘Wat verwacht jij van ons?’ wereldkundig maken. Pretesting dus, maar dan in het echt: het marktonderzoek als campagne.

…échte verhalen van échte Partena klanten…

De vraag maakte de meest intieme verhalen wakker van wat mensen écht willen van Partena Ziekenfonds. Ze vonden zo hun weg naar het online platform partena-ziekenfonds.be

…verzameld in een inspirerend content platform…

Elk afzonderlijk verhaal werd zowel in de diepte (diepgaande videoreportage) als in de breedte (foto, tekst, bewegend beeld) creatief gecapteerd. Om zo over alle kanalen heen – van platform, tot social campagne, tot google ads, tot native content, tot radio en tv, tot de blog … uiteindelijk toch consistent hetzelfde te vertellen: Iedereen verwacht iets anders van het leven, dus iedereen verwacht iets anders van zijn ziekenfonds.

…getarget naar de juiste mensen…

Elk afzonderlijk verhaal werd eerst zorgvuldig gemapt op de verschillende customer journeys van alle personas van het ziekenfonds. Op die manier konden we voor elk verhaal de meest relevante online doelgroep definiëren en bereiken.

…én nationaal verspreid…

Om er zeker van te zijn dat genoeg mensen meeluisterden, werden alle verhalen ook gebundeld in een echte Super Bowl spot die met veel succes over het hele land uitgezonden werd tijdens het WK Voetbal 2018.

…met heel veel zorg voor de consistentie van de boodschap…

Elk verhaal werd nadien in kleine content snippets versneden (foto, tekst, bewegend beeld). Om dezelfde boodschap op een consistente manier in de juiste voice & tone van elk online kanaal te brengen.

…en constante monitoring en bijsturen van de conversatie.

Via een ecosysteem van realtime dashboarding en custom rapportages – om niet alleen conversie maar ook emotioneel engagement te kunnen attribueren – én topfunnelmetingen (brand name searches, Diva, nulmeting). Steeds op de hoede voor het facebookalgoritme.

Natuurlijk kan je de resultaten daarvan in cijfers uitdrukken. In 3 maanden tijd:

5.533.409

Mensen bereikt

2.700.000

Online impressies

194.570

Organische traffic naar de filmpjes

8,18%

Meer gegoogled naar Partena Ziekenfonds

39%

Meer mensen hebben een vraag gesteld

3000+

Mensen zijn veranderd van ziekenfonds

Maar nog veel belangrijker is dat

Hanne

haar verhaal over autisme eindelijk aan de wereld kwijt kon.

Pilar

een nieuwe invulling aan haar leven kon geven en in haar volgers een platform vond voor steun.

Thomas

een nieuwe start kon maken op school en in het leven.

En zo werd Partena Ziekenfonds - gewoon door écht te luisteren naar haar klanten - veel meer dan een ziekenfonds, zelfs meer dan een gezondheidsfonds. Het is een luisterend oor en een levenspartner in goede en kwade dagen.

Iedereen verwacht iets anders van het leven.
Iedereen verwacht iets anders van zijn ziekenfonds.

Ook klaar om
het onderste uit de kan
te halen voor je campagne?

Kom eens langs

Laatste nieuwe pareltjes