Nieuwe website voor Partena Ziekenfonds

Partena Ziekenfonds, 2015 - 2016

Partena Ziekenfonds is een onafhankelijk ziekenfonds dat al een aantal jaren klant is bij Wijs. Na jarenlang goede dienst was de oude website aan vernieuwing toe. Er werd een pitch uitgeschreven voor een nieuwe, hedendaagse website die de groei van het ziekenfonds verder zou ondersteunen. Wijs dong mee en won de pitch samen met Sidewalk. Het resultaat dat er vandaag staat, mag gezien worden. We nemen je even mee.

Wijs stond in voor Informatiearchitectuur, Sitecore, Webdesign, Analyse en strategie

Technologie die personalisatie toelaat

Vanuit de Landsbond van Onafhankelijke Ziekenfondsen, het overkoepelend orgaan boven Partena Ziekenfonds, werd gekozen voor Sitecore als technologie voor de verschillende leden die momenteel de transitie naar een nieuwe website maken.

 Sitecore laat namelijk toe de website te personaliseren volgens een aantal parameters om tot een unieke, persoonlijke en relevante experience te komen. De juiste inhoud en boodschap wordt aan de juiste persoon getoond, zeg maar.

Het onlinekantoor bijvoorbeeld is naadloos geïntegreerd. Als je inlogt als klant, krijg je een gepersonaliseerde website te zien, die bijvoorbeeld rekening houdt met je gezinssituatie en de producten die je afneemt bij Partena.

Meer diensten onder één website

Vroeger had Partena Ziekenfonds een aantal websites met diverse onderwerpen. Partena is immers meer dan een ziekenfonds alleen. Zo bieden ze poets- en strijkhulp aan via dienstencheques, voorzien ze thuiszorg aan bejaarden, kan je je peuter naar de kinderopvang brengen en werken ze aan gezondheidspromotie.

De diverse sites zijn nu allemaal samengebracht op één url met geactualiseerde en nieuwe inhoud en een makkelijke manier om aan te sluiten bij de verschillende diensten.

Partena

Gebruiksgemak voorop

De site voorziet tal van self-service-modules en integreert offline en online op een naadloze manier. Een paar voorbeelden:

Een afspraak maken in een Partena-kantoor kan online. De ingebouwde module daarvoor is gekoppeld aan de agenda's van de verschillende kantoren en het CRM-systeem. Ook de aansluiting bij het ziekenfonds kan volledig digitaal gebeuren, net als het afsluiten van een hospitalisatie- of tandverzekering. Poetshulp, kinderopvang, kraamhulp... vraag je eenvoudig aan via online webformulieren. Door integratie in het Partena-CRM-systeem komt de vraag meteen op de juiste plek terecht. Ook vragen, klachten, opmerkingen... gaan via online webformulieren, die automatisch gekoppeld zijn aan de juiste afdeling.

Sprekend design

Een design maken dat de verschillende doelgroepen van Partena Ziekenfonds aanspreekt, is niet eenvoudig. Toch zijn onze designers erin geslaagd een knap ontwerp te maken dat ook op elk device goed werkt. Met subtiele video-backgrounds, iconen, uitgekiende beelden, illustraties en een rustgevende maar toch dynamische look and feel, komt de inhoud echt tot leven op elk scherm. 

Doordachte data-driven strategie 

Een website is meer dan afbeeldingen, tekst en code. Er moet ook een doordachte strategie achter zitten om doelen te bereiken. Door analyse van jaren aan data hadden we een goed beeld van wat de klant nodig had. En waar we het niet wisten, vroegen we het in gebruikersonderzoek. 

De volledige conversiefunnel werd geanalyseerd en geoptimaliseerd voor de nieuwe site. Dat proces wordt continu geanalyseerd en bijgestuurd in het online-marketingtraject dat er nu op volgt. 

We hebben daarom tegelijkertijd een zeer geavanceerde opzet van Google Tag Manager meegenomen om relevante zaken te meten en actionable data te vergaren die we in geautomatiseerde dashboards presenteren. Op die manier werken we samen met de klant aan de realisatie van de doelstellingen.

Bart en David
Benieuwd hoe we jouw project een niveau hoger tillen? Bart en David bekijken het graag samen met jou.