Delta Lloyd Bank wordt Nagelmackers

Delta Lloyd Bank werd eind 2014 overgekocht door het Chinese Anbang Insurances. Met een bijgestuurde positionering, kwam de kans om het oude merk nieuw leven in te blazen. In het vijfde jaar van onze samenwerking, stellen we vandaag het vernieuwde Nagelmackers voor.

Nagelmackers, 2015 - 2016

We stonden in voor PHP oplossingen, Digitale strategie, Webdesign, Informatiearchitectuur

Nieuwe identiteit voor een vertrouwde naam

Op basis van de nieuwe identiteit kon ons strategisch en creatief team aan de slag om dit te vertalen naar een nieuw platform. De vorige website die we samen met Delta Lloyd Bank maakten, legde de lat meteen hoog. Die was 4 jaar geleden de eerste full-responsive website voor een Belgische bank, en de winnaar van de Usability award in 2013. Ook bij dit project wilden we de lat hoog leggen, en alle nieuwe technieken uit de kast halen.

Jouw financieel plan centraal

Bij de start van het project, tekenden we alle customer journeys uit in een Axure prototype. Hierin werden volledig nieuwe bestemmingspagina’s en simulatoren uitgewerkt. Ook alle campagne-pagina’s werden vernieuwd en gemigreerd. Nagelmackers stelt voor elke klant een uniek financieel profiel samen, en ook dat moest een prominente plaats krijgen in de nieuwe website. Hierbij stond conversie-architectuur, naleven van alle SEO-guidelines en een stevige usability focus centraal.

Focus op simpliciteit

Een bank met een rijke geschiedenis, maar sterke moderne toets. De nieuwe fotografie, gebruik van witruimte, subtiele animaties en HTML5 video in header images benadrukken het unieke karakter van Nagelmackers.

De kantorenzoeker maakt gebruik van Google Maps die gekoppeld werd aan het CRM systeem van Nagelmackers. Door extra javascript te gebruiken hebben we de Google Maps in de huisstijlkleuren uitgevoerd. Markers die dicht bij elkaar staan worden gegroepeerd om zo een duidelijker overzicht te krijgen van waar de kantoren zich bevinden.

”Wijs begrijpt de financiële sector. Met een solide aanpak denken ze al 4 jaar mee over onze digitale identiteit en hoe we onze klanten best bereiken. Ze helpen onze digitale strategie vormgeven en uitrollen, waardoor we met de nieuwe Nagelmackers website weer een grote stap voorwaarts zetten.”

Stijn Meeuwissen - Digital Marketing Manager Nagelmackers

Eindresultaat

Dankzij een grondige kennis, en tal van grote projecten in de financiële sector, zijn we er samen met het team van Nagelmackers in geslaagd om de lat voor websites in de Belgische finance scene opnieuw te verhogen. Van strategie, tot prototype, van rebranding naar digitaal design. Van ontwikkeling tot migratie en lancering. Wij zijn trots op een nieuwe milestone in de Nagelmackers- Wijs relatie.

Laatste nieuwe pareltjes