JBC met Axelle Red campagne

Sinds de oprichting door Jean Baptiste Claes, is modeketen JBC uitgegroeid tot een van de mooiste kledingretailers van België. Met winkels over het ganse land en een sterke drive is JBC zowel offline als online een sterke speler op vlak van kledij voor de hele familie.

Potentieel online

JBC kwam bij ons met de specifieke vraag om het online verhaal verder te verweven in de totale aanpak richting de klant. Het potentieel van online was nog maar lichtjes aangeboord en bood veel opties.

Axelle Red

Tijdens deze campagne werd de communicatie offline en online op elkaar afgestemd.

Door een gerichte en strakke mediaplanning en door het inzetten op bepaalde online kanalen ter ondersteuning, werd deze campagne beloond met zo’n +26% extra bezoeken tegenover een standaard gelanceerde campagne.

Door gebruik te maken van gerichte targeting online en de strakke mediaplanning - geënt op offline TV- en radioreclame - en dit alles te ondersteunen met online communicatie, slaagde de campagne en werd het potentieel blootgelegd.

Aanpak

  • Mediaplan dat de offline planning van TV en radio ondersteunt.
  • Verschillende boodschappen bedenken en inzetten qua communicatie om zo de flow in het aankoopproces te ondersteunen.
  • De gerichte kanalen kiezen om een het bereik te maximaliseren online.

Dankzij het zeer gedreven en ervaren team van JBC, verliep deze campagne erg vlot met een duidelijke communicatiestroom tussen beide partijen.

Laatste nieuwe pareltjes