Op reis met
Amazing Destinations

Amazing Destinations, november 2017

Een succesvolle aanpak brengt niet alleen traffic naar je website, maar ook kwalitatieve leads. Op beide vlakken wrong het schoentje bij Amazing Destinations. Wij analyseerden hun site om vervolgens te optimaliseren, maar uiteindelijk kwamen we samen met de klant uit bij een nieuwe website. We vertellen hoe dat kwam, en natuurlijk of het ook iets opleverde.

Wijs stond in voor:  analyse en strategie, concept en design en development

Droomvakantie op maat

Amazing Destinations noemt zichzelf ‘travel designers’. Ze ontwerpen luxueuze, inspirerende droomvakanties, helemaal op maat van de reiziger. De basic Wordpress-site van lang geleden straalde dat niet helemaal uit, dus kwam er een nieuwe website. Alleen: de resultaten bleven uit. Aanvragen stroomden moeilijk binnen en het aantal kwalitatieve leads was bedroevend. Amazing Destinations kwam daarom naar Wijs voor een grondige analyse op diverse vlakken, met onder meer een UX-audit en een SEO-analyse. Daarin beantwoorden we vragen als:

  • Waar hapert het in de flow die gebruikers doorlopen?
  • Vindt de bezoeker de info die hij/zij zoekt?
  • Waar kunnen we optimaliseren op vlak van SEO?

Tijdens die uitgebreide analysefase brachten we de belangrijkste pijnpunten in kaart, om die vervolgens stap voor stap te gaan optimaliseren. Althans, dat was het plan.

Optimaliseren of vernieuwen?

Het analysetraject leverde een stevig document op. Via een keyword research ontdekten we waar de doelgroep vooral op zoekt, en zagen we dat de SEO-copy beter kon. Ook het technisch SEO-luik had flink wat opmerkingen. En dan was er de UX-audit waarbij we vooral inzichten haalden uit Hotjar. Die toonde onder meer aan dat bezoekers snel strandden op de homepage en niet eens naar beneden scrollden, en dat het contactformulier niet optimaal was opgebouwd. Bovendien gaf de structuur, aanpak en copy van de site de indruk dat Amazing Destinations kant-en-klare reispakketten aanbood, terwijl net de service en het maatwerk de ware usp’s zijn van deze reisaanbieder.

Het zou een zwaar en uitgebreid traject geweest zijn om al die zaken recht te trekken. Plots was daar het idee voor een nieuwe site: met ongeveer hetzelfde budget én minder tijd dan we in een volledige optimalisatie zouden stoppen, kon er een nieuwe site staan die meteen goed zat en waarin we alle punten uit de analyse vanaf de basis konden meenemen.

Een nieuwe website was een drastische keuze, maar wel de beste beslissing die we konden nemen.

Inge Van Lysebeth - Zaakvoerster Amazing Destinations

De puntjes op de i

Zo gezegd, zo gedaan. Wijs zette een Harmony-website op poten waarin er zeer nauw werd samengewerkt tussen de developers, online marketeer, designer en ux-architect. Aangezien zij de hele vooranalyse zelf hadden uitgevoerd, konden zij heel duidelijk aangeven wat beter moest. De diepgaande analyse maakte dat de richting van de site kristalhelder was: inzetten op de belangrijkste usp’s, focus op kwalitatieve content en een inspirerend design dat past bij het thema. Dankzij de geïntegreerde teamwerking kunnen we met trots zeggen dat we de puntjes op de i gezet hebben.

Na de lancering bleek redelijk snel dat de grondige aanpak zijn vruchten afwierp: de aanvragen kwamen opnieuw vlotter binnen - van nauwelijks 5 aanvragen per week tot opnieuw een 15-tal per week - én de kwaliteit van de leads was beter. Missie geslaagd dus: de site geeft nu perfect weer dat Amazing Destinations niet zomaar een reiskantoor is, maar altijd een droomreis op maat kan aanbieden.

Dit is natuurlijk een bijzonder leuk thema voor een online marketeer, maar we zien ook écht resultaat. Op dit moment is de conversieratio maar liefst 2,21%!

Evi Desender - Online Marketeer

Ook klaar om het onderste uit de kan te halen voor je site?

Kom eens praten

Laatste nieuwe pareltjes