Story

Defining identity communication strategy, tone of voice

Onze aanpak / Story

Created with Snap

Met het onderdeel ‘story’ bedoelen we het verhaal dat de organisatie extern communiceert. Onze creatieve teams werken aan een overkoepelend en tijdloos narratief dat op eender welk kanaal ingezet kan worden. We gaan dus met andere woorden niet op zoek naar een creatieve insteek voor een campagne of naar een afzonderlijk idee.

Schaalbaar merk

Ook het merk wordt onder handen genomen en klaargemaakt voor morgen. We creëren een schaalbaar merk dat zich vlot kan aanpassen aan de vele mogelijke dragers. We stellen ons daarbij onder andere de volgende vragen: hoe gemakkelijk kan het logo zich aanpassen aan het kanaal, hoe gedraagt het merk zich in een voice-controlled omgeving, hoe voelt het merk aan en hoe klinkt het.

Overkoepelend communicatie- en mediaplan

Samen met de strategen en marketeers wordt nadien een overkoepelend communicatie- en mediaplan opgesteld. Dit plan brengt alle interacties tussen het merk en de eindklant in kaart. We zoeken steeds naar een systeem dat het samenspel tussen de verschillende kanalen en boodschappen bevordert. Geen afzonderlijke Facebook posts of radiospots, alles is geïntegreerd en op elkaar afgestemd. Enkel zo verkrijgen we consistente communicatie.

Waar Strategy zich volledig focust op rationele beslissingsprocessen bij klanten in combinatie met bedrijfsdoelstellingen, voegt het onderdeel Story daar de nodige emotionele lading aan toe. Met andere woorden: nadat we bepaald hebben aan wie we wat en waar willen vertellen, beslissen we hier hoe we dat willen vertellen.

Klaar voor de volgende stap in digitaal? Jasper en Evi helpen jou verder.

Maak een afspraak

Bel ons +32 9 335 22 80